Go to Top

VIDEN I KROPPEN

– FAGLIG VIDEN FORMIDLET GENNEM CIRKUS OG FYSISK TEATER

VIDEN I KROPPEN er et tværfagligt undervisningsprojekt med udgangspunkt i nycirkus udviklet af nycirkuskompagniet GLiMT i samarbejde med Tårnby Kommune samt Nycirkus på Skemaet og Aktør. Forløbene er udviklet med Tårnby Kommunes lærere og udskolingens elever.

Der er udviklet 3 forskellige forløb for udskolingen. Disse forløb er dokumenteret og beskrevet i 3 manualer, der kan bruges til at genskabe undervisningsforløbene på andre skoler i hele landet.

Sammenhæng mellem faglig viden og fysisk bevægelse
De 3 forløb er alle kombinationer af skolefag, cirkus og teaterdiscipliner. Igennem specielt udviklede forløb på 2-3 uger formidles faglig viden fra elevernes pensum på en anderledes, udfordrende, nyskabende og sjov måde, nemlig gennem teater og cirkusøvelser.

Manualer
Se mere om de 3 undervisningsforløb:

Biologi, idræt og akrobatik
Dansk og fysisk teater
Matematik og  jonglering

De 3 forløb er skabt af Lars Lindegaard Gregersen/GLiMT og udviklet sammen med Tårnby Kommunes skolekonsulent Caroline Lund, Aktørs Sine Sværdborg samt de medvirkende lærere. I skoleåret 2017/18 blev i alt 16 forløb for 16 klasser gennemført.

Viden i Kroppen er støttet af Undervisningsministeriets Åben Skole-pulje, Tårnby Kommune og Nycirkus på Skemaet.

Links
WWW.GLIMT.INFO
WWW.TAARNBY.DK
WWW.AKTORKONSULENT.COM