– FAGLIG VIDEN FORMIDLET GENNEM CIRKUS OG FYSISK TEATER
VIDEN I KROPPEN er et tværfagligt undervisningsprojekt med udgangspunkt i nycirkus udviklet af nycirkuskompagniet GLiMT i samarbejde med Tårnby Kommune samt Nycirkus på Skemaet og Aktør. Forløbene er udviklet med Tårnby Kommunes lærere og udskolingens elever.
Der er udviklet 3 forskellige forløb for udskolingen. Disse forløb er dokumenteret og beskrevet i 3 manualer, der kan bruges til at genskabe undervisningsforløbene på andre skoler i hele landet.
Sammenhæng mellem faglig viden og fysisk bevægelse
De 3 forløb er alle kombinationer af skolefag, cirkus og teaterdiscipliner. Igennem specielt udviklede forløb på 2-3 uger formidles faglig viden fra elevernes pensum på en anderledes, udfordrende, nyskabende og sjov måde, nemlig gennem teater og cirkusøvelser.
Manualer
Se mere om de 3 undervisningsforløb:
Biologi, idræt og akrobatik
Dansk og fysisk teater
Matematik og jonglering
De 3 forløb er skabt af Lars Lindegaard Gregersen/GLiMT og udviklet sammen med Tårnby Kommunes skolekonsulent Caroline Lund, Aktørs Sine Sværdborg samt de medvirkende lærere. I skoleåret 2017/18 blev i alt 16 forløb for 16 klasser gennemført.
Viden i Kroppen er støttet af Undervisningsministeriets Åben Skole-pulje, Tårnby Kommune og Nycirkus på Skemaet.